Country4you

Countryturen USA 2015

Denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Countryturen 2015 er over og deltagerne sitter igjen med minner for livet. Det var en spent gjeng som møttes i Oslo for å starte reisen til Memphis, Nashville og Smoky Mountains.

Vi startet med en tur på Beale Street i Memphis der vi blant annet fikk med oss heftig Honky Tonk på Blues City Cafe.
Neste dag var det offisielle programmet i gang med underholdning på bussen, besøk på Graceland, Sun Studio og Lorraine Motel der Martin Luther King ble skutt.

Middag på kvelden ble inntatt på Blues City Cafe med underholdning fra fantastiske The Eskimo Brothers.

Neste dag gikk ferden mot Music City – Nashville. Vi stoppet underveis på Lorretta Lynn’s Ranch for Gospel Music festivalen som var den helgen. Mange av oss tok også turen opp til Lorretta’s museum før vi fortsatte til Nashville.

I Nashville fikk vi sjekket ut Honky Tonks barene på Broadway, Country Music Hall of Fame og selvfølgelig konserter på Grand Ole Opry der blant andre Martina McBride, Randy Owen fra supergruppen Alabama og det nye stjerneskuddet, Chris Janson spilte.

Etter noen fantastiske dager i Nashville satt vi kursen mot Smoky Mountains. Der ble det dinner-show på Dolly Parton’s Dixie Stampede, busstur opp i fjellene der vi så bjørn og spiste god BBQ-lunch, samt så et herlig country-show på The Country Tonite Theatre.

På vei mot Atlanta stoppet vi også i indianerbyen Cherokee for besøk på museumet der før vi kjørte til Atlanta for hjemreise.

Planlegging av Countryturen til neste år er i gang…stay tuned!

Gruppebilde Countryturen 2015 fra Nashville:

Countryturen 2015

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din. Vi antar at dette er ok for deg, men du kan velge det bort hvis du ønsker det. OK Les Mer